Voor ouders

Het Keurmerk KinderVakanties is het enige onafhankelijke keurmerk voor kindervakanties in Nederland.

Keuzes
Er zijn tientallen kleine en grote organisaties in Nederland die kindervakanties aanbieden. Om hier als ouder/verzorger een goede keuze uit te maken is lastig en sterk afhankelijk van je eigen voorkeuren en die van het kind. Sommige organisaties richten zich op een bepaald thema (zoals sport of theater), anderen op een bepaalde doelgroep (medische indicaties of sociale achtergrond) en weer anderen op bijvoorbeeld een bepaalde regio of stad. Al deze organisaties hebben één ding gemeen; ze willen het kind een leuke vakantie bezorgen!

De kwaliteit van een organisatie kun je echter niet opmaken uit een website of een informatieboekje.
Hoe weet je als ouder dat de organisatie voldoende aandacht besteedt aan een goede veiligheid, hygiëne en kwaliteit? Hiervoor is het Keurmerk KinderVakanties in het leven geroepen.

De criteria van het Keurmerk KinderVakanties
Organisaties die het Keurmerk KinderVakanties mogen voeren, voldoen aantoonbaar aan strenge criteria rond veiligheid, hygiëne en kwaliteit. Deze organisaties worden zorgvuldig getoetst op onder meer:
– Kwaliteit van de locatie en de algehele hygiëne tijdens de vakantieweek;
– Veiligheid van de activiteiten, het vervoer en de vakantie in het algemeen;
– Kwaliteit, continuïteit en interne administratie van de organisatie;
– Omgang met de privacy van deelnemers en het verstrekken van informatie aan ouders/deelnemers;
– Opleiding, selectie en kwaliteit van de begeleiding van de vakanties.

Zij worden jaarlijks gecontroleerd door een onafhankelijke keuringsinstelling en voldoen aan de hoogste eisen in de branche van kindervakanties.

Alle criteria waaraan een organisatie wordt getoetst zijn terug te vinden op:
criteria Keurmerk KinderVakanties.

Organisaties die in het bezit zijn van het Keurmerk KinderVakanties zijn te herkennen aan het bovenstaande logo.