Seminar ‘Speeltuin van de Toekomst’

Beste speeltuinbestuurders,

Adviesbureau BMC, Nationaal Jeugdfonds Jantje Beton en de landelijke branchevereniging van speeltuinorganisaties, LOS, organiseren samen een seminar over de ‘Speeltuin van de Toekomst’. BMC heeft op verzoek van Jantje Beton een verkennend onderzoek uitgevoerd naar het toekomstbeeld van de (beheerde/georganiseerde) speeltuinen en het speeltuinwerk in Nederland.

Hiermee geeft BMC antwoord op de vraag: ‘Hoe ziet de ideale én toekomstbestendige speeltuin eruit en wat betekent dit voor het speeltuinwerk?’. Graag nodigen wij je bij deze persoonlijke uit, om bij dit (gratis) seminar aanwezig te zijn.

Tijdens het seminar presenteert BMC hun bevindingen, geeft Jantje Beton een reflectie hierop en zijn er interactieve deelsessies. Vanwege de aankomende Tweede Kamerverkiezingen organiseren we ook een verkiezingsdebat tussen kandidaat-Kamerleden over het belang van buitenspelen en bewegen. We sluiten af met een informele borrel.

Seminar ‘Speeltuin van de Toekomst’
Datum: Vrijdag 3 november 2023
Tijden: 12:00 – 17:00 uur (incl. lunch)
Locatie: Metaal Kathedraal, Utrecht

Programma:
12:00 Inloop en lunch
12:45 Opening en welkom
12:50 Korte toespraak buitenspeelwethouder van Utrecht
13:00 Presentatie ‘White paper van BMC’
13:15 Reflectie van Jantje Beton en presentatie actieplan
13:30 Overhandiging speeltuinmanifest aan VNG en Sociaal Werk Nederland
13:45 Start deelsessies
15:00 Pauze
15:15 Verkiezingsdebat tussen kandidaat-Tweede Kamerleden
16:30 Einde debat en start borrel

De toekomst van de speeltuin in jouw gemeente
Nodig een ambtenaar uit jouw gemeente uit en kom samen naar dit seminar. Op die manier kun je het belang van het speeltuinwerk onder de aandacht brengen en samen kijken naar de toekomst.

Aanmelden kan direct: Seminar Speeltuin van de Toekomst (google.com)

We hopen u 3 november te mogen verwelkomen.

Met speelse groet,

Dave Ensberg-Kleijkers