Pensioenopbouw voor werknemers in dienst van speeltuinen

Kleiner-formaat

De overheid en de sociale partners vinden het belangrijk dat zoveel mogelijk werknemers in Nederland pensioen opbouwen. Daarom worden er op grond van de Wet Toekomst Pensioenen, die op 1 juli 2023 is ingegaan, extra initiatieven genomen om meer werknemers pensioen te laten opbouwen. Daarnaast is er ook extra aandacht voor werknemers die nu al pensioen (kunnen) opbouwen.

Werknemers in dienst van niet-commerciële speeltuinen vallen over het algemeen onder de Cao Sociaal Werk (welzijn). Een onderdeel van de Cao betreft de arbeidsvoorwaarde pensioen. De werknemers van speeltuinen bouwen pensioen op bij Pensioenfonds Zorg en Welzijn (PFZW). De sociale partners van de cao-tafel Sociaal Werk willen nagaan of ook daadwerkelijk alle speeltuinen bij PFZW zijn aangesloten. Dit om te voorkomen dat er werknemers buiten de boot vallen en straks geen pensioen hebben naast hun AOW.

Bent u als werkgever actief als speeltuin, en bent u nog niet aangesloten bij PFZW? Geef dan de naam, adres, woonplaats en Kvk-nummer van uw organisatie aan PFZW door via email: relatiebeheer@pfzw.nl. Dan nemen zij contact op over een mogelijke aansluiting bij PFZW voor de pensioenopbouw ten behoeve van uw werknemers.