Voornemen tot fusie LOS met Jantje Beton

Website_LOS_nieuws_logo_2000x1750

Brancheorganisatie LOS heeft als voornemen om te gaan fuseren met Stichting Jantje Beton.

Wat is de reden?
– Wij hebben de afgelopen jaren gemerkt dat de aanwezigheid van leden bij ALV’s zeer beperkt is (nog geen 2%).
– Daarnaast hebben we uit jullie reacties op onze ledenonderzoeken gehoord dat 23% waarde hecht aan het verenigingsmodel van LOS. De overige 77% vindt de juridische vorm van LOS niet of minder belangrijk.
– Ook hebben jullie aangegeven liever mee te willen praten op basis van bv. enquêtes of mails 70%.

Nu zijn we vanaf 2015 al een verdergaande samenwerking aangegaan met Jantje Beton. Dit betekent dat we samen een begroting en jaarplan maken. Ieder jaar moet er wel geld bij om jullie zo goed mogelijk te kunnen ondersteunen. Dit geld wordt door Jantje Beton ingelegd omdat zij speeltuinen en kindervakanties als erg belangrijke plekken zien om kinderen te kunnen laten spelen. Als we fuseren met Jantje Beton zullen er minder kosten gemaakt worden omdat we een aantal zaken zoals bijvoorbeeld: financiën, schrijven van jaarplannen/verslagen en fiscale zaken niet meer dubbel hoeven te doen.

Merk ik hier als lid iets van?
Wij proberen er alles aan te doen om jullie als leden hier zo min mogelijk last van te laten hebben. Wel zullen jullie straks geen lid meer zijn maar aangesloten zijn bij Jantje Beton. Hier zullen jullie als het zo ver is bericht over krijgen.

Wat blijft hetzelfde?
Eigenlijk blijven alle diensten die jullie nu van ons gewend zijn gewoon hetzelfde. We noemen ze hieronder nog expliciet, maar dat geldt voor alle diensten onder: Archief Ik ben lid – Vereniging LOS
– de helpdesk via telefoon en mail blijft
– de collectieve inkoop van verzekeringen en overige zaken blijft
– de lobby richting politiek Den Haag blijven we doen
– het juridisch advies via Team Juridische Zaken blijft hetzelfde

Mocht je mee willen praten/beslissen over dit voornemen?
Kom dan naar de ALV op 24 juni en 25 november 2023.
Aanmelden kan via: Aankondiging nieuwe (extra) ledenvergadering – Vereniging LOS