Terugblik seminar: Speeltuin van de toekomst

overhandiging-speeltuinmanifest2-800x800-crop-54-49-q80

Op 3 november 2023 vond het seminar plaats rondom de toekomst van de speeltuinen in Nederland. Dit naar aanleiding van een onderzoek door adviesbureau BMC en Jantje Beton, waaruit blijkt dat meer dan een kwart van de georganiseerde speeltuinen binnen 5 jaar zullen sluiten. Wij zijn deze dag in gesprek gegaan met beleidsmakers, speeltuinorganisaties en overige belanghebbenden.

Programma, naslagwerk

De aanleiding voor dit seminar was het onderzoek van BMC naar de toekomst van de georganiseerde speeltuin en het gelijknamige ledenonderzoek van branchevereniging LOS.

Tijdens het seminar zijn verschillende onderdelen aan bod gekomen, deze kun je teruglezen in onderstaande presentatie.

Daarnaast vind je hier de belangrijkste documenten:

Help je mee?

Alleen samen kunnen we zorgen voor een toekomstbestendige speeltuinbranche. Of je nu speeltuinbestuurder, ambtenaar, bedrijf of kamerlid bent. Doe mee!
Ondertekenen het manifest hieronder en maak samen met ons een vuist voor de toekomst van de georganiseerde speeltuin.

–> Naar het manifest <–