7x leuke winteractiviteiten

speeltips-87

Ook als het koud en nat is, kun je geld verdienen met een activiteit. Juist dit seizoen zijn gezellige, sfeervolle activiteiten in de buurt erg welkom. Wil jouw speelplek er deze winter ook warmpjes bijzitten? Misschien zie je hier dé tip!

IJsbaan

Zwieren en zwaaien over het ijs. Gezellig muziekje erbij en na afloop opwarmen met chocolademelk. Daar geniet jong én oud van. Dankzij een ijsbaan ontmoeten buurtgenoten elkaar ook in de winter in de speeltuin en jullie verdienen een extraatje met de entree en de verkoop van koek & zopie. Benodigdheden: zeil als ondergrond, houten planken of
piketpaaltjes en een tuinslang met vernevelaar. En goede vorst natuurlijk 😉

Lampionnenoptocht

Nodig de kinderen in de wijk uit voor een middagje lampionnen knutselen in de speeltuin. Hier kun je prima een kleine bijdrage voor vragen. ’s Avonds mag iedereen met lampion in optocht door de straten. Extra gezellig met een muziekkorps of dweilorkest erbij. De optocht eindigt in de speeltuin waar voor iedereen wat lekkers klaarstaat. Ook leuk tijdens Sint Maarten!

Creatieve wintermarkt

December is dé maand waarin iedereen op zoek is naar leuke, originele cadeautjes. Die vind je voortaan op jullie creatieve markt. Vraag creatievelingen uit de buurt om hun zelfgemaakte producten op jullie wintermarkt te verkopen.

Spelletjesmiddag

Het wordt oud-Hollands gezellig in de speeltuin met de jaarlijkse spelletjesmiddag. Dus blaas het stof maar van het Ganzenbord! Alle leeftijden mogen meedoen. Vraag alle spelers een klein bedrag voor de middag en sla genoeg te snoepen in. Let de games begin!

Kampvuurfeest

In het donker de speeltuin in mogen is al reuze spannend. Maak er een kampvuur bij, deel marshmallows of popcorn uit en het winterfeest is helemaal compleet. Geen geschikte plek voor een kampvuur? Roosteren boven een aantal vuurkorven kan ook. Met de verkoop van entreekaartjes voor dit feest komen jullie de winter wel door!

Vogelvoer maken

Organiseer een leuke doe-middag voor kinderen, waar zij ook nog iets van opsteken. Vertel iets over vogels in de winter en ga daarna samen aan de slag. Maak bijvoorbeeld pindaslingers, vetbollen of vogelvoerhuisjes van lege melkpakken. Met een klein entreebedrag help je de vogels én de speeltuin de winter door.