Speelhoeken

30a3394f40ae99cd2403e37d58f5f1e8

Heb je weleens gehoord van een speelhoek? Dit is een plek waarin kinderen zelf kunnen bedenken wat en waarmee ze willen gaan spelen. Een speelhoek is vaak helemaal in thema en ligt vol spullen die kinderen mogen gebruiken. Hieronder een paar voorbeelden uit België!

Knutselhoek XL

Gooi allemaal oud karton, plastic flessen, etc. in een hoek en laat kinderen zelf bedenken hoe ze ermee gaan spelen.

Bouwhoek

Met kartonnendozen of hout kan je heel eenvoudig een kasteelmuurtje bouwen. Daarbinnen leg je losse bouwmaterialen als lego en duplo. En laat kinderen lekker hun gang gaan!

Doktershoek

Vraag bezoekers om lege medicijndoosjes en flesjes mee te nemen naar de speeltuin en zet ze bij elkaar in een hoekje. Verf een schoenendoos wit met een rood kruis erop. Plak een lang lint aan de muur en teken daarop de centimeters en de dokters kunnen aan de slag!

Leeshoek

Heel veel kussens op de grond en boeken eromheen.

Meer inspiratie opdoen? Blader hier tussen de Pinterest borden van de Vlaamse Dienst Speelpleinwerk!