SamenSpeelNetwerk en SamenSpeelFonds

Samen spelen is leuk en leerzaam voor elk kind. Maar voor kinderen met een beperking schiet het er vaak bij in.

Het SamenSpeelNetwerk
Veel speelplekken zijn slecht toegankelijk voor kinderen met een beperking.
En kinderen zijn vaak druk met zorg, therapie, en reizen van en naar school. Hoe kun je samenspelen stimuleren met je speeltuinvereniging, school, kinderopvang, jeugdwerk of andere organisatie? Hier lees je hoe jij mee kunt doen.

Het SamenSpeelFonds
Met dit fonds stimuleren we samenspeelplekken: toegankelijke speelplekken waar kinderen met en zonder beperking volop samen kunnen buitenspelen. Ons doel: in elke gemeente in Nederland een samenspeelplek. Het SamenSpeelFonds helpt organisaties bij het realiseren van een samenspeelplek. Dat doen we met financiële steun, maar ook met onze kennis en ervaring. Benieuwd of jouw organisatie in aanmerking komt? Kijk dan hier.