FilmService

Wettelijk is bepaald dat er toestemming gegeven moet worden om films/series in het openbaar te vertonen. Bij FilmService kun je gemakkelijk de toestemming regelen hiervoor, door middel van een vertoningslicentie. Hier wordt een vergoeding gevraagd, waarbij FilmService ervoor zorgt dat dit bij de juiste rechthebbende terecht komt. Onder “een openbare filmvertoning” worden alle filmvertoningen verstaan die via een Dvd, Blu-ray, stream of download buiten huiselijke kring worden vertoond. Een gezellige avond waar alleen bezoekers van de speelplek welkom zijn, valt ook onder de term openbaar. Via LOS betaal je een lager tarief voor de licentie.

FilmService
Voor het vertonen van films en/of series

• Categorie 1: max. 5 vertoningen per jaar
    €171,16
  • Categorie 2: max. 10 vertoningen per jaar
  • Categorie 3: max. 20 vertoningen per jaar
  • 20+ vertoningen zijn op aanvraag.

Met deze licentie kun je gebruik maken van alle films en series die in deze catalogus staan. Met deze licentie mag je de films niet openbaar aankondigen. Je mag bijvoorbeeld wel zeggen dat je een kinderfilm gaat draaien, alleen niet dat je bijvoorbeeld ‘Frozen’ of een ‘Disney-film’ gaat vertonen. Mocht je wel openbaar willen aankondigen/promotie maken, dan is er een Pluslicentie nodig. Lees hier de spelregels gerust terug. Voor meer informatie of vragen kun je altijd contact opnemen met FilmService.