Bestuurdersaansprakelijkheidsverzekering

Dekt: De persoonlijke financiële gevolgen van een aanspraak tegen een bestuurslid voor kennelijk onbehoorlijk bestuur. Het privévermogen van de bestuurder wordt hiermee beschermd tot het verzekerde bedrag. Materiële- en letselschade zijn niet verzekerd onder deze polis.

Bijvoorbeeld: Een penningmeester heeft zonder goede voorbereiding een beslissing genomen met vergaande financiële consequenties. Hij/zij wordt persoonlijk aansprakelijk gesteld voor de schade. Of een voorzitter is zijn/haar plichten als bestuurslid niet nagekomen en heeft daarmee grote financiële schade aangericht. Hij/zij wordt persoonlijk aansprakelijk gesteld voor de schade.

Kosten: €55,- per jaar

Neem contact met ons op om je aan te melden en voor de actuele polis.